Cjelodnevni redoviti program
Redoviti 10-satni program provodi se za djecu od jedne godine do polaska u školu. Djeca uglavnom pohađaju skupinu u kojoj su djeca iste ili slične dobi. Dijelimo ih u jaslične (djeca do 3 godine) i vrtićne skupine (djeca od 3 godine do polaska u školu). Osnovni cilj programa je poticanje zdravog i cjelovitog rasta i razvoja djeteta. Zasniva se na humanističko-razvojnoj koncepciji koja se temelji na:
- idejama humanizma,
- spoznajama o specifičnim osobinama i zakonitostima razvoja djeteta predškolske dobi,
- i spoznajama o važnosti izvanobiteljskog odgoja.
Odgojno-obrazovni rad u našem vrtiću stoga je usmjeren na:
- praćenje, prepoznavanje i zadovoljavanje potreba djece,
- podržavanje optimalnog razvoja djece,
- kreiranje poticajnog okruženja što podrazumijeva kvalitetu odnosa odgojitelja i drugih odraslih u vrtiću prema djetetu, te cjelokupno oblikovanje prostora u kojem dijete boravi, igra se, uči i živi,
- igru, kao najučinkovitiju metodu učenja djece predškolske dobi.
Priprema djece za polazak u školu
Oni su mali, ali su veliki. Hoću reći, nisu više mali, ali su dovoljno veliki da ne budu mali.
Školski obveznik je svako dijete koje do 31. ožujka tekuće godine navrši šest godina, što je prema procjeni stručnjaka najpovoljnije razdoblje za uključivanje djeteta u odgojno-obrazovni proces. Ipak, roditelji često imaju dileme oko pravog trenutka za polazak u školu i spremnosti svojeg djeteta za prihvaćanjem školskih izazova. Kako bi početak, ali i daljnje školovanje dalo zadovoljavajuće rezultate, potrebno je da dijete postigne određeni stupanj psihičke i fizičke zrelosti. Svrsishodno tome, prerano, ali i prekasno uključivanje djeteta u odgojno-obrazovni proces za posljedicu može imati teškoće u usvajanju gradiva, postizanje slabijih rezultata, i u konačnici gubitak motivacije za učanje.
Iako pripremu za školu ne možemo promatrati izolirano od svakodnevne pripreme djeteta za život, ona se intenzivira u godini prije polaska djeteta u školu. Cilj pripreme djece za školu je osigurati djetetu aktivnosti i okruženje u kojem će ono moći najviše moguće razviti sve svoje osobne potencijale, zadovoljiti svoje aktualne interese i time steći znanja, vještine i razviti navike koje će mu omogućiti uspješnu prilagodbu na osnovnu školu. S predškolcima se svakodnevno provode igre i aktivnosti koje im pomažu u razvoju grafomotorike, predčitačkim i predpisačkim vježbama, osnovama matematike, osamostaljivanju, prepoznavanju potencijalno opasnih situacija i postizanju emocionalne zrelosti za školu. Na taj način odgajamo odgovornu djecu koja se lako uklapaju u novu sredinu, imaju razvijene radne navike i s lakoćom prihvaćaju nove izazove.
CAP program
Od pedagoške godine 2012./2013. provodimo CAP program prevencije zlostavljanja djece, namijenjen roditeljima i djeci u godini prije polaska u školu. Kroz ovaj program senzibiliziramo roditelje za prepoznavanje raznih vrsta zlostavljanja te mogućnosti kako osnažiti svoju djecu da ne postanu žrtve, a s djecom se kroz radionice uče različiti načini samozaštite. Program provode educirani CAP pomagači odgojitelji Marija Keler, Vesna Štrkalj i Suzana Juraj.
Engleski jezik – kraći program
U Dječjem vrtiću Osmijeh nudimo i kraći program engleskog jezika (dva puta tjedno po sat vremena). Program provodi škola stranih jezika Littera. Idealna dob za početno učenje stranog jezika upravo je predškolski uzrast (djeca od 4 do 7 godina). Specifičnost programa je što djeca uz redoviti odgojno – obrazovni proces na hrvatskom jeziku, upoznaju još jedan – strani jezik. Posebno se planiraju i izvode aktivnosti u kojima djeca usvajaju elemente engleskog jezika. Djeci donosi višestruke koristi: razvija vještinu slušanja i sposobnost pamćenja, koncentracije, globalnog čitanja i komunikacijskih vještina. Učeći strani jezik dijete jednostavno usvaja intonaciju, ritam i izgovor. K tome, ovakav vid učenja, idealna je priprema za školu.
Program mjera sigurnosti
Svaki je vrtić jedinstvena i posebna socijalna sredina, u kojoj djeca, odgojitelji i roditelji stječu različita socijalna iskustva. Uvažavajući pristupe poučavanja djece u predškolskom odgoju odlučili smo se za izradu PROGRAMA MJERA SIGURNOSTI U Dječjem vrtiću Osmijeh.
Kroz naš rad i suradnju s roditeljima uvidjeli smo da su primarna očekivanja roditelja kada upisuju djecu u našu predškolsku ustanovu zadovoljiti potrebe njihove djece i omogućiti im potpunu brigu, te roditeljima pomoći u odgoju kroz savjete i upute kako prebroditi određene razvojne poteškoće, ili im pomoći kako bi postali kompetentniji roditelji.
Jedan od temeljnih očekivanja boravka djeteta u našoj ustanovi je SIGURNOST djeteta (emocionalna i tjelesno – zdravstvena).
Dorađeni program mjera povećavanja sigurnosti u Dječjem vrtiću prihvaćen je na sjednici Odgojiteljskog vijeća, održanoj dana 31. 1. 2012. godine. Razmatran je i usvojen na sjednici Upravnog vijeća 6. 2. 2012. godine. Dobio je suglasnost na ustroj i provedbu od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta 13. 7. 2012. godine. Stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje od 4. 7. 2012. godine: “Program smatramo izuzetno dobro osmišljenim i stručno napisanim te stoga dajemo pozitivno mišljenje.”